miercuri, 6 septembrie 2017

Pilda zilei: Drumul spre Împărăția Cerurilor


Era un mirean foarte evlavios în viața lui și a venit la Avva Pimen. S-au mai întâmplat să fie la bătrânul și alți frați, cerând să audă de la el vreun cuvânt. Si a zis bătrânul mireanului celui credincios:
Grăiește fraților vreun cuvânt! 
Iar el se ruga, zicând:
Iartă-mă, avvo, eu ca să învăț am venit. 
Si silit fiind de bătrân, a zis:
Eu sunt mirean, și vânzând și neguțătorind verdețuri, dezleg legăturile și le fac mici, cumpăr cu puțin și vând cu mult; însă nu știu din Scriptura să vorbesc, dar o pildă voi zice.
Un om a zis prietenului său: Fiindcă am poftă să văz pe împăratul, vino cu mine! A zis lui prietenul: Vin cu tine până la jumătatea căii. Si a zis altui prieten: Vino tu de mă du la împăratul! A zis lui: Te duc până la palatul împăratului. Zis-a și celui de-al treilea: Vino cu mine la împăratul! Iar el a zis: Eu vin și te duc la palat, și stau și grăiesc și te bag la împăratul. 
Si l-au întrebat pe el:
Care este puterea pildei? 
Si răspunzând, a zis lor:
Cel dintâi este nevoința care povățuiește până la drum, cel de-al doilea este curăția, care ajunge până la cer, iar al treilea este milostenia, care duce până la împăratul Dumnezeu cu îndrăzneală.
Si asa frații, folosindu-se, s-au dus.

Sursa: Creștin Ortodox, Drumul spre Împărăția Cerurilor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu